Jógaóráink leírása

BBBY / Before Brekkie Beginner Yoga

Are you new to yoga at all? Or have you tried yoga at home but got stuck? Or perhaps do you crave for a great beginner live class with a teacher who will guide you through your journey to step into the yoga world? If so, this is your perfect beginner English class in 60 minutes! Come and join Katka on a weekly basis, and learn properly the basic asanas and their names, practice the wonderful sun salutation and bring it to perfection with the correct breathing. Challenge yourself with balancing poses, train your eye, and enjoy the end of the practice with a perfect deep relaxation called yoga nidra. You will be surprised how beautifully you will improve week by week. No fancy yoga clothes or big muscles are needed, but your curiosity and dedication. See you soon!

 

Gerinc flow

A lágy zenére végzett gerinc flow órám elsődleges célja a gerinc egészségének megőrzése és a teljes test átmozgatása mellett a mindennapi stressz oldása. Manapság alig akad olyan ember, akinek ne lenne időszakos, vagy állandósult nyaki, vagy deréktáji panasza. Ennek oldására végzünk statikus és dinamikus mozgássorokat, mely során a test tartásáért felelős izmokat erősítjük, a feszülésre, rövidülésre hajlamos izmokat pedig nyújtjuk és lazítjuk. A gerinc flow órákon való rendszeres és fókuszált részvétel kedvezően hat a jobb és bal agyféltekére – ezek összehangolására – , javítja a testtartást, növeli a kondíciót mind testileg, mind mentálisan. Segít önmagunk elfogadásában és elősegíti a belső fejlődésünket.

 

Gerincjóga & erősítés

A gerincoszlop egészségének és rugalmasságának megőrzése érdekében a gyakorlatok során végig cél az, hogy átmozgassuk és erősítsük a törzs főbb izmait. A bemelegítés után végig haladunk a főbb nyújtani szükséges izomcsoporton majd célzott erősítést végzünk a tartásért felelős izmokon. Ez az óra intenzívebben dolgoztatja meg a testet de nem tartalmaz nagyon nehéz ászanákat.
Minden órát relaxációval zárjuk.

 

Gerincjóga & nyújtás

A gerincjógát ne csak akkor válaszd, amikor már fáj. A gerincünk testünk tartóoszlopa, mely odafigyelést, törődést igényel. A gerincjógával pont ezért az egész test edződik, erősödik is!

Mire számíthatsz egy gerincjógaórán? Egy gerincjógaóra mindig az egész testet edzi, hiszen a tartás javításához, illetve a gerincoszlop szabad és egészséges mozgásához elengedhetetlen, hogy a test összes többi ízülete is erős és hajlékony legyen. Ezért minden ilyen órán végzünk csípő- és vállízületet mobilizáló gyakorlatokat is, és célzott nyújtást a megrövidült, bemerevedett izmokon. Az ízületi mozgástartomány növelése és a hajlékonyság fejlesztése a cél ezen a 75 perces órán.

 

Gyerekjóga (magyar és angol nyelven) 

A mai világban gyermekeinket rengetek fontos és kevésbé fontos inger éri. Sok gyermek nehezen vagy alig lassul le, míg másoknak alapban nehezére esik a mozgás, vagy csak egyszerűen lustácskák, esetleg bizonyos mozgás vagy szenzomotoros területen egy kis szakértő támogatásra szorulnak. A Yoga Park gyerekjóga órái az Integrál Hatha Jóga alapjaira épülnek, ahol a gyerekek könnyedén és fantasztikus hatékonysággal sajátítják el a jóga mozgáskultúráját. Az órák rendszeres látogatása fejleszti a gyermek koordinációját, finom és nagymotorikáját, testtudatát, és nem utolsó sorban a koncentrációt.  Hatunk a teste, és hatunk a fejre. Éneklünk, zenélünk, játszunk és persze rengeteget mozgunk, és az órát mindig egy útravaló kedves meditációval zárjuk. A csoportba járó kicsi jógik nem csupán különleges élményt visznek haza, de értékes barátságokra is szert tesznek.

 

Hatha jóga gyógytornásszal

A hatha jóga magában foglalja az ászanákat (testgyakorlat), a pránajámát (légzőgyakorlat), a relaxációt és a meditációt is, ezáltal az egyik legteljesebb jógatípus. Lehetővé teszi azt, hogy a légzésünket összehangoljuk az ászanákkal, ezáltal koncentrációs és meditációs gyakorlattá válhat a gyakorlásunk. Az egész szervezetünkre pozitív hatással van (mozgásszervrendszer, idegrendszer, hormonrendszer, belső szervek rendszere, energetikai rendszer).
Miben más a gyógytornász vezette hatha jóga óra? A hatha jógákon ismert ászanákat több fokozatban végezzük, így a teljesen kezdők is tudják végezni. Nagy hangsúlyt fektetünk a gyakorlatok helyes kivitelezésére, így az egyes pózok alatt folyamatos a javítás (mind szóban, mind fizikailag), valamint figyelembe vesszük az egyes tartáshibákat, ezeket az ászanák végzése közben korrigáljuk. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetünk a gazdaságos izomműködésre, illetve az izomegyensúly helyreállítására.

 

Női jóga

A női jóga a hatha jóga eszköztárával dolgozik és segíti a nőket nőiségük megélésében és kiteljesedésében a harmónia és az egyensúly útján. A női lét természetes ciklikusságát szem előtt tartó gyakorlás jótékonyan hat az egészségre, helyreállítja az egyensúlytalanságokat testi és lelki szinten. Női jóga órán nagy hangsúlyt fektetünk a csípő erősítésére és rugalmasítására, a medencealap egészségére, a ciklusra és a hormonegyensúlyra ható gyakorlatsorokra, valamint a stresszoldásra. Vizualizációk, meditációk segítik a gyakorlás jótékony hatásainak beépülését. A női jóga célja, hogy női minőségeink felszínre emelésével életünkbe és minden kapcsolatunkba pozitív változásokat engedjünk.

 

Slow Power

A slow power a hatha jóga és az astanga jóga elemeit tartalmazza.Az óra fókuszában a légzés és a meditatív állapot van jelen ezzel egyidőben az óra lassú és statikus erőteljes mozgásanyaga az egész testet erősíti. Az órán az aktív nyújtó pózok mellett hosszabb levezetésre,relaxacióra számíthattok.Kezdők és haladók is csatlakozhatnak ehhez az órához .

 

Power jóga

A power jóga egy dinamikus irányzat.Az ászana sorokat dinamikus összekötések jellemzik, rövidebb kitartásokkal.Sokszor találkozhatsz az órán a napüdvözlet elemeivel.Intezívebb jógaóra tipus.

 

Relax és nyújtás

Ezen az órán a relaxált állapotok elérése a cél amellett , hogy az egész testet akív és passzív nyújtásokkkal megnyújtjuk. Az órán kevesebb az erősítő ászanasor .A lassú mozgás mellett megtanulhatod hogyan tudod az izmaidat a légzésed segítségével ellazítani és biztonságosan pozitív élményekkel feltöltődve átnyújtani.Az órán sokszor segédeszközt használunk , hogy elsajátítsuk a helyes nyújtás alapjait.

 

Detox Jóga: Ez egy olyan méregtelenítő jóga sorozat, amely a leghatékonyabban segíti elő testünk természetes méregtelenítő folyamatait. A sorozat rendszeres gyakorlása hatékony emésztést, jobb egészséget, ideális testsúlyt és alakot biztosít, amellett, hogy megszabadítja testünk szöveteit a bennük felgyülemlett méreganyagoktól. A gyakorlatsor kezdők számára is könnyen elsajátítható, mégis hatékony méregtelenítő ászanákból, bandhákból és légzőgyakorlatokból áll, számos gerinccsavaró és csípőnyitó pózon keresztül átmasszírozzuk a hasüreget és megnyitjuk az ízületeket, hogy a toxinok akadálytalanul távozhassanak. (90 perc)

 

Gerincjóga

A gerincjóga gyakorlatilag egy kezdő hatha jógaóra, speciális testartásjavító gyakorlatokkal kiegészítve. Gyakorlatanyaga úgy lett összeállítva, hogy az egész napos ülés káros hatásait kiegyensúlyozza anélkül, hogy az egyéb területeket túlerőltetné. Egy gerincjóga órán alapjaira bontjuk a mozgásokat, figyeljük a testérzeteket. Az erősítésen és nyújtáson túl a légzőgyakorlatok és a relaxáció is az órák anyagát képezik. Külön gyakorlatsorok szolgálnak a légzés és a mozgás összehangolására. Mindenkinek ajánlott, aki szeretné kipróbálni a jógát, de egy jógaóra elsőre túl nehéznek tűnik. Ajánlott azoknak is, akik biztonságos, de hatékony formát keresnek testük átmozgatására, akik érzik a sok ülés káros hatásait, akik stresszesek és nehezen tudnak ellazulni, regenerálódni. Ideális mert átmozgat, felfrissít és fókuszál. A rendszeres gyakorlás hatására kialakul egyfajta érzékenység a testartásra, a légzésre és a tudatállapotra, így a mindennapokban is egyre kiegyensúlyozottabbak leszünk.

Haladó power jóga

A power jóga haladó jóga sorokat tartalmaz. A jóga eszköztárából az egyszerűbb pózoktól a kihívást jelentő nehezebb pózokig alakítunk ki gyakorlatsorokat. Ezeket a sorozatokat csak a test, a légzés és az elme összehangolt fókuszálásával tudod gördülékenyen, elegánsan végrehajtani. Természetesen az órán igénybe veszed a törzsizmokat, a lábakat mély állásokkal nyújtjuk és erősítjük. A légzőgyakorlatok az óra szerves részei, gyakoroljuk az intenzítás növelésére és ellazításra is. Az órát relaxáció zárja.